Friday, July 08, 2016

BETREKKELIJK

BETREKKELIJK
Landjuwelen
Antwoord op Gemma “Pentagram “


Regen gaat altijd over. Het bedoelt zich niet als treurnis.
Het dreigt, maar weet nergens van en is zichzelf niets
dan eigen. Wij wensen ons alsmaar zomer en vrolijk.
Binnenste buiten gekeerd doet alles zeer.

Waar is de liefde, vraag je. Ik houd niets verborgen,
draag geen stigma’s in mijn handen. Vergeef mij bij
voorbaat, kruisig mij niet. Ik heb je wel degelijk
proberen te willen vinden.

Als het geheimen kent, dan oude gezellige. Wat ik van
je vind beleef ik in mijn hoofd. Het is een strelend lezen
dat het doet begrijpen. Maar als ik van je hou weet jij
het dan beter? Ogen proberen het.

Buiten slaat een Merel voor de zoveelste keer alarm.
Niets gebeurt er, de katten zijn lui, wij hebben geen
idee. Vandaag heeft alles zijn beloop. Niets herkent
het hoogst nodige.

Het instinct druipt af telkenmale -


Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  vrijdag 8 juli 2016
@ Schilderij Frans Dekkers " Populieren Bonevlietweg "(Omgeving Lekdijk)
Muziek XTC " Ballet for a rainy day/1000 umbrellas ", CD " Skylarking " 1986



No comments: