Thursday, October 18, 2018

BETER

Beter
Uitgewerkte I-Phone opname


Dralen naar beneden te gaan om te zien hoe
door het raam een stille ochtend gracieus haar
kalmte bewaarde. Ik daarentegen moest nog
zien hoe er het van kwam.

Hoe oponthoud zich uiteindelijk om zou zetten
in dadendrang. Ik was enkel gewaar van de gevallen
bladeren, moest mijzelf nog een heel huis benaderen,
de vliedende tijd voorbij.

Wat wilde ik van mij? Even bederfelijk als
de herfst, even vluchtig als de pen het vers, even
onverschillig als de katten op het bed. Waar
was dan mijn toevluchtsoord?

Terwijl de dag verstrijkt keer ik op mijn
schreden terug. Laat mij maar traag het lot
passeren en wachten tot ik beter word,
geduld te oefenen voor later handelen –



Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
donderdag 18 oktober 2018

No comments: