Saturday, March 14, 2020

QUARANTAINE


Quarantaine


Dit is hun nu, hun vandaag – hun heldhaftig
lied vanaf het balkon – dat zij er nog toe doen,
dat zij werkelijk nog bestaan.

Dit is alles wat ik ervan vergaar. Ik speel
scrabble met mijn leven, zoek vertwijfeld juiste
letterwaarden. Mocht ik doodgaan, zeg het
mij dan dat ik het niet beter wist.

Gevrijwaard te blijven terwijl? Ik was secuur
mijn handen, trek voorlopig de gordijnen dicht
en sus het slapende kind –


Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
vrijdag 13 maart 2020

2 comments:

Hilly Nicolay said...

Niets meer te doen doen afwachten en hopen dat het snel voorbij gaat.
Goed verwoord Elbert.

Elbert Gonggrijp - dichter (1965) said...

Dankjewel voor het lieve commentaar. Ik zie de situatie met angst en beven tegemoet, maar hoop dat iedereen zich aan de maatregelen houdt die de regering heeft ingesteld. Hopelijk gaat het dan snel voorbij...