SOFT FOCUSIn Memoriam F.H.
Haarlem werd kijken met jouw ogen, werd rond het
algemene de compositie dirigeren van schaduwen,
het dagelijks licht hervat. In schijnbare talloze
herhalingen uitvergroot, het oog op scherp.
algemene de compositie dirigeren van schaduwen,
het dagelijks licht hervat. In schijnbare talloze
herhalingen uitvergroot, het oog op scherp.
Fotograferen werd een andere manier van leren
kijken hoe de dingen konden worden bedoeld, de stad,
de weiden, het vee, de mens, een loze bal desnoods,
hier, waar jij was, aan de waterkant terzijde.
kijken hoe de dingen konden worden bedoeld, de stad,
de weiden, het vee, de mens, een loze bal desnoods,
hier, waar jij was, aan de waterkant terzijde.
Bloeiende waterlelies, schoon of vergankelijk alsof
een schildershand van Monet. De witte overkoepelende
brug, die ene reiger voor hij opgeschrokken op
de wieken. Dat moment willen vasthouden.
een schildershand van Monet. De witte overkoepelende
brug, die ene reiger voor hij opgeschrokken op
de wieken. Dat moment willen vasthouden.
Al het landelijke bewijzen dat nog achter de stad
prijkt. Er haast een geur bij gedacht, die van een
voldragen zomer. Beeldhaiku’s. Impressionistische
indrukken, monumentale wolkenpartijen.
prijkt. Er haast een geur bij gedacht, die van een
voldragen zomer. Beeldhaiku’s. Impressionistische
indrukken, monumentale wolkenpartijen.
Hoe moet dit immense Opus Magnus blijvend in
beeld? Het is zo vluchtig, maar tastbaar van anders
waarnemen. Het verbijzonderen van het moment
tot het wegebt in het wit van laatste streken.
beeld? Het is zo vluchtig, maar tastbaar van anders
waarnemen. Het verbijzonderen van het moment
tot het wegebt in het wit van laatste streken.
Bewerkt of onbewerkt duidelijk evident –
Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
donderdag 13 december 2018
Egmond aan den Hoef,
donderdag 13 december 2018
No comments:
Post a Comment