Tuesday, January 21, 2020

NOGMAALS -


Nogmaals –


Dit herhaaldelijk overwegen van wat ons onlangs
is meegekregen – liefde kreeg een officiële ondertoon
hoewel het al meer dan gewoon had geleken. Toch,
in het bijzonder blijft het leven ervan een wonder
– zonder kunnen wij niet.

Ik verbaas mij dat ik jou het jawoord heb gegeven,
niet omdat ik het niet zou willen, maar ik had het nooit
eerder in alle overgave zo duidelijk durven laten
horen, had nooit van tevoren hiervan durven
dromen, zo oprecht zonder dralen.

Nogmaals verbaas ik mij erover dat jij en ik zover
zijn gekomen, dat elk ogenblik aan liefde grensde,
dat elke belofte werd ingeluid. Luister naar de
mees en de merel – gaandeweg vinden ook
zij elkaar – luid of ingehouden – 


Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
dinsdag 21 januari 2020

No comments: