Saturday, November 09, 2019

HET ENIGE JUISTE ANTWOORD II

Het enige juiste antwoord
Voor mijn liefste Conny Lahnstein


Hoe kon ik ooit om je heen toen jij daar zo ontwapenend
voor mij verscheen, toen jij mij terstond omhelste, toen ik
nimmer besefte dat jij zo reusachtig mooi en waar kon
zijn, zo allesomvattend van geluk?

Dit kan nooit meer stuk hoezeer de tijd soms dit tegen
lijkt te spreken. Ik blijf bij je zoals jij bij mij. Wij zijn heel
vastbesloten dit fortuinlijk moment te bezegelen 
nu niets ons langer tegenhoudt.

We zijn vertrouwd als dag en nacht, wij hebben de liefde
lief zonder oponthoud. Wij leven onszelf van nature 
een hoger ideaal als gewoonlijk en des te meer. 
Vinden kent geen zoeken meer. 

Wij hebben elkaar leren lezen, de pagina’s 
opengeslagen daar waar wij ons konden 
verstaan. Zonder aarzeling –



Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
zaterdag 9 november 2019

No comments: