Saturday, November 09, 2019

HET ENIGE JUISTE ANTWOORD

Het enige juiste antwoord
Voor mijn liefste Conny Lahnstein


Hoe kon ik ooit om je heen toen jij daar zo ontwapenend
voor mij stond, toen jij mij omhelste, toen ik nooit eerder
had beseft dat het zo reusachtig mooi en waar kon zijn,
zo allesomvattend van geluk?

Dit kan nooit meer stuk hoezeer soms de tijd dit tegen
wil spreken. Ik blijf bij je zoals jij bij mij. Wij zijn heel
vastbesloten dit fortuinlijk moment te bezegelen 
nu niets ons meer tegenhoudt.

Het kleurrijk ogenblik is aangebroken om op de liefde
te klinken, het glas te heffen op een toekomst die voor
altijd voor ons beiden de enige ware weg zal zijn.

Dit is wat we hebben gezegd: het eenmalige ja-woord
ook al bestond het in allerlei eerdere beloften, maar
nu bestaat het echt, hier, waar wij staan – 


Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
zaterdag 9 november 2019

No comments: