Sunday, November 17, 2019

HET ENIGE JUISTE ANTWOORD IV

Het enige juiste antwoordVoor mijn liefste Conny Lahnstein


Hoe kon ik ooit om je heen toen jij daar zo ontwapenend
voor mij verscheen, toen jij mij terstond omhelsde, toen ik
nimmer besefte dat jij zo reusachtig mooi en waar was
bovendien, zo allesomvattend van geluk?

Dit kan nooit meer stuk, dit heeft aan ons beiden meer
dan genoeg. Ik blijf bij jou zoals jij bij mij. Wij zijn vastbesloten 
om dit fortuinlijk ogenblik zonder bezwaren aan te gaan 
nu niets ons daar langer van weerhoudt.

We zijn met elkaar vertrouwd, wij hebben de liefde lief 
zonder oponthoud. Wij leven een hoger ideaal als was het 
gewoonlijk en des te meer. Vinden kent geen zoeken 
meer. We lezen elkaar voortaan zonder aarzeling – 


Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
zaterdag 9 november 2019

No comments: