Friday, June 26, 2020

FRELE


Frêle

Bijna ondraaglijk van schoonheid kastijdt de tuin
mij in een zich voldragen zomer – het maakt zoveel
lomer dan strijdbaar. Het buigt zich voorover
de trotse roos – een lieve glimlach van jou naar
mij, een intieme vreemde.

Hoe het is om jou daarin tegen te komen –
het frisse groen moet zich verzetten, liefde baadt
zich in haar vele schaduwen. Ik deins nergens
voor terug om bij jou uit te komen –

m’n lief. De vlinders verkennen gezwind
hun afscheid, van de bloesems krijg ik
geen cent terug. Zo tastbaar breekbaar
van waarde –

Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
vrijdag 26 juni 2020

2 comments:

Hilly Nicolay said...

Breekbaar mooi zou ik het willen noemen Elbert

Elbert Gonggrijp - dichter (1965) said...

Dankjewel lieve Hilly Nicolay,

zo wilde ik de wereld ook omschrijven.... bijna pijnlijk van breekbaarheid...

Lieve groet,

Elbert