Sunday, June 07, 2020

NAT GRAS


Nat gras

Thuis ruikt naar oude mensen, naar lauwe thee,
naar een voormalig voorheen. Buiten geurt het
naar vers gemaaid gras, naar pas gevallen regen,
naar hoop, naar bloesem, naar jou, naar liefde.

Ik wist niet hoe eenvoudig dit alles was, maar jij
oogt zelfs mooi met jouw tranen – verdriet naast
vreugde. Had het een stem, had jij een reden,
bestond je – een methode tegen het vergeten – 

een uitroepteken tegen het versterven van de dag.
In hoeverre was het duidelijk dat jij nu volstrekt
gelukkig was ongeacht zonneschijn of regen,
het natte gras, dat ik naar je luisterde? –

Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
vrijdag 5 juni 2020


2 comments:

Tine de Jong said...

Heel erg mooi wat ik mocht ontmoeten en doe je hierbij ook mijn groeten.Ik zag je als volger bij Elisabeth staan en dacht daar wil ik ook wel eens heen gaan.

Elbert Gonggrijp - dichter (1965) said...

Wat ontzettend leuk!De samenwerking met Gemma is helaas gestopt, maar heeft voor mij mooie gedichten opgeleverd. En mijn bedoeling is om mooie gedichten te blijven schrijven...

Hartelijke groeten,

Elbert