Saturday, April 03, 2021

ANSICHTKAART

Ansichtkaart

 

 

Lijnen in een lui landschap – het is de verte niet, het beweegt
zich, het glimlacht stilte, het doet aan dorpen en wegen, het
golf maar volledig. Luister zeg je luister – niet om het even,
maar leef, blijf niet liggen, ga niet, ga niet dood.

 

Zo heb ik mijzelf opgezocht. Hoe ik vanuit de aarde weer
vruchtbaar werd, maar nog diende te worden geboren. In
de diepe voren de kiem voor later. Het is meer dan ik, wat
niet is moet nog komen, heeft voorlopig de tijd.

 

Misschien laat het zich zo zeggen – moet het anders gezegd,
maar je keek weg, luisterde niet. Ziek ben je, een ziek lichaam.
Ik wil je des te graag. Misschien had ik je ook anders, maar
dat is voor later – als de velden rijpen van oogst –

 

 

Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
zaterdag 3 april 2021

No comments: