Tuesday, April 06, 2021

SONNET

Sonnet

 

 

Liefde is belangrijker dan liefde op het eerste gezicht –
wit licht, wit van een vergeefse lente nog – mocht ik je
zo herkennen, wat was dan het euvel. Je handen zacht
als zijde, je kus, dat is het dus.

 

Ik volg je contouren op de foto – ik wou dat ik dit was,
de vrolijkheid in dit gezicht. Buiten moet nog elk buiten
worden – je haar strelen, de wind door je haar. Hoe
krijg ik je weer voor elkaar,

 

nu de bloesem weer bloeit aan de bomen. Wat is geluk
nu ik je weer herinner, wat is hier weer de bedoeling nu
je mij weer helder voor ogen staat, je weer kan, je weer
moet, je telkens bestaat –

 

 

Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
dinsdag 6 april 2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 comment:

Unknown said...

Mooi Elbert, je gedicht én dat ik het hier gevonden heb!