Wednesday, April 07, 2021

ZO'N WOENSDAG

Zo’n woensdag

 

 

Dit is zo’n woensdag, zo’n verloren dag er tussendoor.
Weer die koude, weer die hagelbuien en de apathie. Alsof
de tijd niet dringen zou, alsof er geen duidelijk besluit,
alsof wij haar niet over konden doen. Wellicht wordt
het later anders – geen verlangen meer, geen vreugde,

 

Geen verdriet. Of we de dag weer op orde zouden krijgen.
Of wij het houvast konden geven, jong en vitaal laten
worden. Ik verwijs je naar de vergeten bekende dichters
van weleer, hoe zij verstomden. Ik probeer voorzichtig

 

Mijn pen. Het papier weet nog niet wat ik doe.
Het licht moet weer aan, de lucht moet weer open,
er moet weer zachtjes een belofte, ik moet weer
weten wat ik doe in dit voorbijgaand dralen –

 

 

Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
woensdag 7 april 2021

 

 

 

 

 

 

No comments: