Saturday, November 21, 2020

PINK ORCHID

 

Pink Orchid
Voor mijn liefste

 

 

Het alledaagse verloren aan het adoreren – niets
zo schoon als de beloning – dichterbij dan ik normaliter
kon komen. Je bent zowaar mijn dromen naderbij dan
ik jou ooit eerder droomde. Steeds groter van ideaal.

 

Je bent dit allemaal van nature. Hoe kon je mij ooit
tegemoet nu ik met je leven wil halverwege? Je bent
mij duidelijker dan ooit, jij bent mij immer steeds
de mijne, jij bent mij meer dan ooit compleet.

 

Dronken van liefde ben ik het beminnen gewaar.
Daar ben je en ik kan niet om je heen. We dansen
een cirkel van geluk – dit is, dit zou het, dit
gaat nooit over, dit gaat nooit meer stuk –

 

 

Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
zaterdag 21 november 2020

 

 

 

2 comments:

Hilly Nicolay said...

Dit is liefde, heel mooi Elbert.

Elbert Gonggrijp - dichter (1965) said...

Dankjewel weer voor je mooie woorden....