Tuesday, February 09, 2021

WINTERGEDICHT

 

Wintergedicht

 

 

Hoe vind ik jou? Hier is het niets bij het oude
gebleven, hier kwam ik steeds dezelfde geheimen
tegen – bomen bedekt met sneeuw, de velden
onmetelijk wit. Hier zag ik hoe ik je

 

een ander verhaal vertelde dan ooit tevoren –
om mij terug te kunnen zien. Het duurde vele
tranen, niets was haalbaar, het bleek voor

de lente veel te vroeg. De dood had

 

de kleur van stilte aangenomen,
een zeldzame strenge winter
van ontberen –

 

 

Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
dinsdag 9 februari 2021

2 comments:

Hilly Nicolay said...

Ik dacht eens even bij Elbert kijken op z'n blog.
Die heeft vast een prachtig wintergedicht geschreven en ja ik had gelijk.

Elbert Gonggrijp - dichter (1965) said...

Goed geraden lieve Nicolay. Mijn gedichten lopen vaak synchroon met de seizoenen en zo ook met het winterse weer. Ik ben zelf en anderen met mij zeer tevreden over dit gedicht. Het verwoordt prima wat ik aan de winter beleef...