Monday, December 14, 2015

ERGENS

ERGENS


Midden in de nacht op te staan en te denken
dat, dit is het, dit is mijn reden om naast jou
te bestaan, überhaupt echt te bestaan, een
bevlieging misschien, maar toch.


Het komt vanonder mijn huid, het heeft iets
ouds, het is leven zonder meer zoals met jou

telkens weer diezelfde gloed en zelfs sterker nog.

Waar kwam ik ooit vandaan toen ik jou zo zag,
het is een drang dat ondanks jou, ondanks mij er
een vaststaande lijn. Ik zie het in alles wat mij
omringt, elke vogel die zingt, wat is dat toch
dat mij bevliegt.


Het verontrust en kalmeert. Dit is mijn tijd, mijn
daadwerkelijker thuis, maar vanonder mijn huid,
dit is stilte, dit is geluid, dit is alles wat ik ben,
dit is alles wat ik bezit. Wat is het toch dat ik -



Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  dinsdag 15 december 2015

No comments: