Wednesday, October 09, 2019

HONORARIUM

Honorarium


Het begon met het verlenen van een zekere tegemoetkoming,
een raadgeving die ik niet wenste – jij stem, die dacht alles
beter te weten. Het bliksemde en donderde ervan en
resulteerde in hagel en regen – mijn ongewenste herfst,
een volslagen vreemde.

Nu zit je onder mijn huid en ik houd je niet tegen. Ik kan ernaar
kijken en luisteren, het houd maar niet op met ontregelen, de
gehele natuur huivert ervan. Moet ik hetzelfde ondergaan
nu ik tracht los te staan van dit onverbiddelijk ogenblik?

Op de achtergrond het woest misbaar, een oorkonde van 
ongeschreven wetten waar ik liever niet op heb te letten, 
maar het uit zich, het onophoudelijk ongenoegen
dat zwaar en log op deze aarde leunt – 


Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
woensdag 9 oktober 2019








No comments: