Monday, December 24, 2012

Gnossiennes

Thema Gedichtendag 2012, " Muziek "
Muziek Erik Satie


Ik ben een huis gebouwd op
stilte. Wie mij bewoont leeft
de lege ruimte.

Wie met mij meeloopt wijkt
van het rechte pad. Wat ik toon
duurt lange noten.

Laat mij horen wie ik vergat.
Dieper dan dat kan ik niet
beginnen.

Dit wordt een tergend langzaam
vergeten. Een levensgroot
zwijgen.

Sta ik op, word ik wakker met mijn
laatste uren, in alles weer even
onhandig.

Het oude genoegen aan vroeger
zolang ik weet waar ik ben
gebleven. Luisterend.

Aanwezig.


20 december 2012

2 comments:

Eric Migom said...

Ja hoor...dichter ben je.

Elbert Gonggrijp - dichter (1965) said...

Dank je. Ik zag je commentaar pas heel laat, omdat er in het algemeen weinig commentaar gegeven wordt. Wel als ik mijn gedichten link aan Facebook. Nogmaals, veel dank...