Tuesday, May 14, 2013

Back to the future(Origineel)


Back to the future
Voor M.,  thema juli nummer “ Po-e-zine

Bij het raam verbindt mijn denken
zich met de stilte. De blanco
spiegel van mijn poezie rakelt
vele raadsels op.

Kon ik op je terugkijken, ik zou
je mijn verhaal vertellen en mij
niet langer verdedigen.

Er is een toekomst zo onbelangrijk
dat elke lente weer tevergeefs haar
kruit verschiet – een voorbijgaand
fenomeen.

Waar gaat dit overigens over?
Zolang de liefde niet toereikend
is, komen wij oren en ogen tekort.

De bloesems openen zich met
ongemak en de twijfel heeft zich
uiteindelijk uitgesproken.

In het uitzicht het vermoeden om
ooit te kunnen kiezen – het zo te
blijven willen, talrijk in alle mogelijke
besluiten – te dromen, groen als gras.

Hoeveel afscheid
immers te verliezen?


14 mei 2013 

No comments: