Monday, August 05, 2019

ONDER DE HUID

Onder de huid
Voor mijn liefste Conny Lahnstein


Op een avond in de zomer waarin de wereld
inslaapt gedurende de voorbijgaande uren – maar 
het echoën van de keffende kauwtjes in de 
bomen, de opdoemende silhouetten 
van een ontwapenend vroeger.

Alles wil worden vergeten, alles doet zijn uiterste
best om te worden onthouden, vindt vele verschijningen
uit – onder de huid van een verder rimpelloos
bestaan. Zo zit ook jij onder mijn huid, bijna
onzichtbaar, maar toch.

Ik herken je, maar amper, ik houd van je, maar
vanwaar. Er valt veel over te zeggen – ik heb de woorden
ervoor niet klaar. Totdat de nacht ons verduistert 
en ik je terugvind in het naderen van ons twee – 

een toevallige hand in de avond, 
een vluchtige kus in de nacht,
een arm om je heen – 


Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
maandag 5 augustus 2019 



No comments: