Tuesday, November 19, 2019

HET ENIG JUISTE ANTWOORD - DEFINITIEVE VERSIE

Het enige juiste antwoord
Voor mijn liefste Conny Lahnstein
Gedicht voor onze bruiloft


Hoe kon ik ooit om je heen toen jij daar ontwapenend
verscheen, toen jij mij terstond omhelsde, toen ik nimmer 
besefte dat jij reusachtig mooi was en waar bovendien, 
dat jij zowaar mijn geluk bepaalde? 

Dit kan nooit meer stuk, dit heeft aan ons meer dan 
genoeg. Ik blijf bij jou zoals jij bij mij. We zijn met elkaar 
vertrouwd, wij hebben de liefde lief zonder oponthoud. 
Wij leven ons hoger ideaal als was het algemeen 
en zonneklaar. 

Vinden behoeft geen zoeken meer.
We lezen elkaar zonder aarzeling – 


Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
zaterdag 9 november 2019

Foto's @ Ilse Gonggrijp - Kallee



Het lieve antwoord poëtisch verwoord door een groot dichter - Alja Spaan....

No comments: