Friday, November 15, 2019

HET ENIGE JUISTE ANTWOORD III

Het enige juiste antwoord
Voor mijn liefste Conny Lahnstein


Hoe kon ik ooit om je heen toen jij daar zo ontwapenend
voor mij verscheen, toen jij mij terstond omhelste, toen ik
nimmer besefte dat jij zo reusachtig mooi en waar was
bovendien, zo allesomvattend van geluk?

Dit kan nooit meer stuk hoezeer de tijd dit soms tegen
spreekt. Ik blijf bij jou zoals jij bij mij. Wij zijn heel vastbesloten
om dit fortuinlijk moment zonder enig bezwaar aan te
gaan nu ons niets daar langer van weerhoudt.

We zijn met elkaar vertrouwd, wij hebben de liefde lief 
zonder oponthoud. Wij leven een hoger ideaal als was het 
als gewoonlijk en des te meer. Vinden kent geen zoeken 
meer. We lezen elkaar voortaan zonder aarzeling – 


Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
zaterdag 9 november 2019

No comments: