Monday, January 14, 2013

Binnenste buiten

Wachtend op sneeuw en andere zaken

De computer binnen handbereik en de
avond nog niet drachtig. Geen kou of
sneeuw. Ik wacht de nieuwste uren

Af tot jij werkelijk komen zou. De stilte
heerste. Ongeduldig vulde zij lege
glazen met steeds hetzelfde water.

Dorst maakt een mens niet gelukkig.
Heimwee naar wat komen zou heeft
geen voeten in de aarde. Wat gebeurt

Weet zich geen raad. Mocht de wereld
wakker worden geef dan schrille tekens
opdat mijn ziel weer opengaat.

Rooksignalen van gelouterde vrede. De C.D.’s
terug in de kast, de T.V. op vergeten. Ik
waar ik was gebleven. Hier, binnenste buiten.


14 januari 2013

2 comments:

Unknown said...

eindelijk heb ik je gevonden,
mooi Elbert, graag gelezen en ik ga meer lezen...

Elbert Gonggrijp - dichter (1965) said...

Dank je Anne... Moet er alleen weer in komen na een voor mij weinig productieve periode. Maar de eerste zijn er gelukkig weer... Tot ziens, mogelijk bij jouw blog of zeker op Facebook...