Thursday, April 04, 2013

Talk to me


Talk to me
(Song Peter Gabriel)
Voor C.M.

1.
Nu je zwijgt, wat
gebeurt er met mijn
tussentijd?

Een heftige strijd was
meer op zijn plaats
geweest, woorden als
degens te kruizen.

Nu wonen wij
zelfstandig in onze
eigen leeggewoonde
huizen.

Zwijgend over betere
tijden die gedeeld
hadden kunnen zijn
met alletwee.

Nu woedt slechts die
woelige zee van het
onbekende
onbeduidende
ondertussen.


2.

Liefste, liefst liet ik jouw
zachte moerassige kussen
de zaak klaren,
de onrust sussen,

de brandhaard blussen die
door onze woorden was
begonnen. Een vuur
zengend van een
telkens tasten.  

Liefst lag ik in
jouw liefdesnest
en deed onze
lichaamstaal de
rest.

Dus laat ons spreken
alletwee
over  vuur en water,
lucht en grond,
bodem onder voeten,
over het golvende,
onstuimige, van de
grauwe twijfelzee.

(Nu nog geborgen in
onzekerheid, in onze
eeuwige lussen van onze
tussentijd.)


Groningen,  29 januari 1993




No comments: