Sunday, January 05, 2014

De stroom

DE STROOM
Muziek Mark Hollis, “ The colour of spring


Ongeacht. Want jij hebt er altijd moeten zijn. Was
het geen geboortegrond dan aanstonds – een weg,
een rivier, een enkel Nu zo mogelijk. Een gaan,
ook al was het angst.

Als was ik bang. Maar het kent zijn begin, zijn eind
– weerloos te zijn en misschien nooit af zoals jij het
had gewild. Het staat nooit stil. Waar is het wachten
op – tegen hoeveel houden van is dit bestand?

Ik mis je. Jouw hand kent mij niet en jouw stem
echoot enkel na. Waar was je hier, hier in mijn
meedogenloze rivier? Moet ik dan zo met de stroom,
nooit te weten waarnaartoe?

De zee? Wie ben jij dan als ik mij dat afvragen mag?
Wie ben ik dan? Dit is mijn angst. Dat ik het niet
bevatten kan. Ik zo grenzeloos aan de tijd, aan
jouw tijd – ik wil je niet kwijt, maar wat als?

Alles een rivier – zo onoverzichtelijk, maar
onafwendbaar, zo waarschijnlijk tot definitief.
Maar ik twijfel zonder twijfel – er is geen
liefde zonder leegte, er is geen leven
zonder meer. Welke richting? –




zondag 5 januari 2013

No comments: