Thursday, August 17, 2017

KRUISLINGS

KRUISLINGS
Landjuwelen
Antwoord op Gemma “ Naakt voor je staan… “

Elkaars pad te kruisen terwijl jij hier al misschien. De
sporen uitgewist, maar geweten, gegist. Mogelijk dat ik
je al verlangde, mogelijk was er simultaan eenzelfde
geschiedenis, dezelfde vrienden.

Misschien waren wij in gedachten naar elkaar op weg,
trok jij een deur dicht waar ik hem van tevoren voor je
openhield. Indirect. Proefde ik aan zee het zout van
je huid, zwom ik eender dezelfde beweging.

Het water golft, maar zwijgt. Ik voel de wind door mijn
haren strijken, maar het ontbreekt aan een daadwerkelijk jij.
Hoe zullen wij ooit iets van elkaar vinden zolang wij
zonder elkaar ouder moeten worden?

Het zou bij raden blijven waar wij zouden
verblijven, wat wij achten te zullen doen –                                                              



Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  donderdag 17 augustus 2017
Kunstwerk @ John Wentz - Searching for Humanity


No comments: