Monday, August 14, 2017

PANTA RHEI

PANTA RHEI
Landjuwelen
Antwoord op Gemma “ De sprong “


Alles stroomt, alles is in beweging, ook jij, zelfs
als je het niet ziet. In de vaste bedding van de liefde
waan jij je bevrijd, maar in hoeverre. De toekomst
blijft altijd onzeker. Zo ver is zeker.

In alles kom ik mijzelf tegen. Maar de seizoenen
breken af wat ik ervan vertrouwde, niets blijft bij
het oude, er is moed voor nodig om vast te
houden aan wat er is.

Verder dan mijn neus kan ik niet kijken, laat de
natuur zich raden, heb ik aan jou meer dan genoeg.
Hoe de elementen strijden om hun gelijk.

Zielsverwant zijn wij, opgebouwd uit dezelfde stof
om uiteindelijk tot stof weder te keren. De  sterfelijke
mens binnen de oevers van zijn bestaan. Alles
stroomt, alles is in beweging.

Maak mij vrij en ik zal
nimmer op je wachten –



Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  maandag 14 augustus 2017
Kunstenaar @ Heinz Baumann - Panta Rhei II



No comments: