Monday, October 30, 2017

ARGLIST

ARGLIST
Antwoord op Gemma “ Een onbestemd gevoel “


Tijd schilfert tot onraad, een blikkerende glimp
bij het net even om de hoek gedacht. Hoe overig
de restanten nu aan ons de resterende fragmenten,
een eerst beginnende overhaaste vlucht van
het zuigende alarm van trefzekere lijsters
in de ochtendschemering?

Ik liet je los, ik liet je achter, jij die met mij de
ware liefde verzon. Zij kwam op, ging duikend onder.
Ik moest je telkens weer laten ontbreken. Loslaten
is erger als ik je steeds weer heb te verliezen
zonder enige reden waarom.

Liefde, laten we het dan maar liefde noemen
waar jij je aan schurkt. De bomen al kaal in hun
onverbiddelijke verhaal. Zij worden allengs
ouder. Hoe kon ik dit ooit echt vergeten?

Ook de lucht klaart op na de felle regen, ook
de wolken scheuren open, ook jouw blik is een
venster op de wereld, hoe geschonden ook.

Ergens roept een moeder, wil een kind,
troost ik wat niet ongelukkig klinkt. Stilte
het slotakkoord van het met elkaar
verbonden zijn. Dicht tegen mij

aan – jouw hand in de mijne
tot de uitvlakkende slaap –


Elbert Gonggrijp, 
Egmond aan den Hoef, 
maandag 30 oktober 2017


Kunstwerk @ Michelle Mc. Kinney - Metal Migration


No comments: