Monday, October 30, 2017

TOEGELICHT

TOEGELICHT
N.a.v. Foto @ Griet Flokstra, “ Lovely – Places “


Uit te vergroten of het zo te laten – te vervagen in
een niet terzake doende herinnering. Geliefd blijft zij.
Het landschap met een ziel, in een oneindig kader.
Dit is wat het beoogt, wat riet, water en kale bomen.
Je hoeft het niet bij elkaar te dromen, het is de
verwondering zelve.

Het vergt kijken, het wil op waarde geschat. Hier
was ik en heb ik te blijven. Hier werd ik net zo goed
vergeten als toegelicht. Elders gebeur ik, ergens
heeft elders plaats.

Dit was mijn bedoeling. Dat je mij ergens van
herkende, van alle plaatsen die ene. De naam nog
op de lippen, de blik op scherp, de blik op oneindig.
Hoeveel standpunten wil je innemen om mij
te begrijpen?

Ik was er zoveel
eerder nu jij –



Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
maandag 30 oktober 2017

Foto @ Griet Flokstra - " Lovely - Places "


No comments: