Saturday, October 28, 2017

IMPRESSIE + RECENSIE POM WOLFF OPTREDEN REURING d.d. 28 OKTOBER 2017

Een voorgedragen gedicht

HET VERTROUWDE
Voor Lut Natens

Omkijken naar wie je ooit was, bedenken
wie jij je ooit bedoelde. Het vlucht in het hoge
gras, het trekt een spoor naar later. Het huis
behoudt zijn karakter, de lucht vergist zich
zwaar. Het kan zowel jonger als ouder.
Ik heb de jeugd in een doosje gedaan,
een hommel die met zijn trage poten dood
suggereerde. Ik kan mijn tranen niet
thuisbrengen. De tuin krioelt
van daglicht.

Hoe ben ik zo geworden. De stille vogels
markeren de nacht, begrijpen mijn haperend
filosoferen. Om de zoveel tijd verandert het
vertrouwde. Om de zoveel tijd stelt het een
vraag die je niet verwacht –


Elbert Gonggrijp,  
Egmond aan den Hoef,  
dinsdag 13 juni 2017


REURING 
Zaterdag 28 Oktober 2017 – Dichters: 
Natasja Nikolic, Nafiss Nia, Pom Wolff en ik. 

Recensie van Pom Wolff

Pom Wolff ok - een korte recensie over Reuring vanmiddag - organisatie in vertrouwde handen van Alja Spaan. elbert moest en zou beginnen - hij is een beetje nerveus fluisterde alja mij in mn oren. ja waarom niet kind. en de poëzie van Elbert is een feest om te horen. hoe zeggen ze het: hij steeg boven zich zelf uit en werd na zijn optreden - ik mag wel zeggen 'aangevlogen' door zijn lief en toeverlaat Conny Lahnstein - o jij bent dus conny begroette ik conny - en conny omarmde mij en lachte. mooi begin Nafiss Nia trad daarna op - een perfecte performance in kleuren en geuren - over mens en haard en huis - over de grote dingen in het leven en dat zij zich overal thuis voelt. inmiddels werd ik zelf door Alja Spaan geintroduceerd als een van de twee moeilijke mannen en een 'ergens wel talentvol' dichter - Paul Roelofsen was komen kijken en zijn compliment na mijn optreden was hartverwarmend. nog een andere dichteres trad op - van haar woorden heb ik onthouden dat het minder goed afgelopen was met een relatie maar dat ze toch van hem gehouden had. nou wat wil een mens meer - witte wijn, goed georganiseerd poeziegebeuren door alja, later lekker gegeten in alkmaar en een Conny Lahnstein die dichters - 'moeilijke mannen' - om de nek valt als paling in het groen. mooi middagje Alkmaar!

Foto's @ Conny Lahnstein en @ Pom Wolff




Elbert Gonggrijp
 opende als 1e dichter Reuring - met zachte tinten groen gelegd in natuur en omgeving met zo af en toe wat mens zijn - ja mooi



No comments: