Tuesday, March 05, 2019

VAN DEN VOS REYNAERDE

Van den Vos Reynaerde“ What do you think about me, my love? “


Uit nood gedwongen op rooftocht gegaan – van 
eierververzamelaar tot kuikendief. En de goegemeente
maar al ploeterende ontstane hiaten op te vullen.
Ik wist nergens van. Mijn instinct jaagde nu eenmaal 
de fluctuerende schommelingen achterna, 
de vrije loop van alle bannelingen.

De één zijn brood, de ander zijn dood. Kan ik het 
helpen dat ik besta? Het was destijds bij de konijnen af
toen jullie mij als een plaag betichtte. Moet ik dan 
eieren zoeken voor jullie geld? 

Ben ik dan het haasje toen jullie mensen zelf 
begonnen uit te dijen en mij zo bij het grof vuil 
neerzette. Kon ik het helpen? Straks is iedereen 
de klos: Jantje, Klaasje, Pietje. Honger in
overvloed maakte rauwe bonen zoet, maar 
straks een bittere nasmaak in de mond – 


Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
dinsdag 5 maart 2019 

1 comment:

Tine de Jong said...
This comment has been removed by the author.