Saturday, May 09, 2020

INHOUDELIJK


Inhoudelijk


Ik heb je lief, maar met dat ene beeld
dat dwingend in mijn hoofd werd geprent
– een verlies dat nooit meer ophoudt
met jouw verdwijnen.

Ik zie je nog liggen in het gras. Slapen
op de bank. Je bent uit het zicht, je bent
vervaagd tot het alledaags repertoire
van volstrekt afwezig zijn.

De geluiden op de trap, je gespin op
het bed. Het strelen van je vacht. Je
bent zoveel nergens hier dat het lijkt
alsof ik je heb bedacht.

Hoeveel kat houd ik over nu ik
jouw spoor terug niet meer volgen kan,
jij enkel nog uit leegte bestaat,
zoeken tot mislukken leidt?

Het was de dood niet, het was het
gemis niet, het waren de woorden,
hoezeer ik ze ook probeerde.
Ik vond niet de juiste – 


Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
zaterdag 9 mei 2020

No comments: