Tuesday, June 23, 2015

HOSTILE?

HOSTILE?


Wie eigen jezelf de beste vijanden toe? Ik waan mij reiger en muis, valk onder zijn
minst geachte vrinden. Het kroop er door de struiklaag of sloeg verrassend toe. Alsof
niets er toe nog hoefde.


Ik nam afscheid van de nacht, werd witheet van woede, maar bezuurde niet. Ik keek
hem meewarig aan en vertelde mijn relaas van o zo moeten doorstaan. Zou mij geen
blaam te verwijten zijn dan uiterst op mijn hoede.


Ik kwam je weer tegen net zo zelfverzekerd onzeker, geen smijten met tafels en
stoelen. Je dronk je koffie stoer en ik zei hem dat ik hem vrijwillig weer herinnerde,
geen klauwen of boeien. Dat het pijn deed weliswaar leek mij niet te boeien.


Maar die ene spuit Haldol, vergeet het maar/vergeef hem maar.


Ik was uit den dolle....




Elbert Gonggrijp,  Heiloo(Herinnering, net na mijn opname),  dinsdag 23 06 2015.... 20:11


No comments: