Monday, August 17, 2015

THE PRINCIPLE FAILURE

















The Principle Failure
(Misguided by Truth Itself)

Voor Hannah Duchamp


Ik zie de zon voor onzin aan
en het is maar de vraag of ik besta.


Ik heb 10 vingers, 2 handen en
al het overige. Het daglicht
lijkt een halve parabool,
maar weet ik zeker dat
zij schijnt van twijfel
naar onzekerheid?


Hoeveel miljarden te gaan
dat ook mijn evolutie
vooruitzicht kent toen
ik blindelings achteromkeek?


Ik bleef Tai Chi met de feiten,
haal elke leugen of waarheid
onderuit.


De spin hangend aan zijn zijden
draad ten prooi aan mijn
schampere glimlach.


Ik adem een volledige mens
tot een raaklijn aan nergens.


Of is dit dan werkelijk onzin?


@ Poëzie Elbert Gonggrijp, maandag 10 augustus 2015,  Alkmaar, 
@ Foto's Elbert Gonggrijp, plantsoen Overdie ter plekke




No comments: