Monday, September 28, 2015

JE NE SAIS PAS....












JE NE SAIS  PAS










Ik heb deze wolken niet bedacht,
het ware ideale Genesis begonnen.
Dat er binnen 7 dagen rust
zou zijn kon er bij niet
in - Liefde als het ware
kent volgens jou nooit
een voleinding.

En als het zo was liep je                        
achter alle feiten aan
ook al was elke vorm
van begrijpen een net
zo goed creëren, al
was het in een andere
taal.

De jouwe meest waarschijnlijk....

Ik zet de schepping naar
mijn hand, maar wist ik
de ware resultaten?

Mijn handen bevoelen het
vochtige mos, ik denk mij
de Kruidgewassen
uit Moeder Aarde. Maar
laten zij ooit los
de wens die ook zij
zichzelf bevroeden?

Een eerste Vlinder
waagt zich een waaghals
van vreugde, de Libelle
waagt zich zijn eerste
verbeten kansen.

Het is een antwoord
zonder vraag, het is
het principe van
elk lankmoedig
wachten,

Ik weet het niet, ook
al weet ik dit zeker.

De zon schijnt achter de
zon, maar grijpt zij ooit
haar kansen? -


Elbert Gonggrijp,  Bankje " Bestaansrecht ",
Alkmaar, Oud Overdie, Jan Brugmanhof 2,
dinsdag 4 augustus 2015,
30 graden Celsius,  blauwe lucht, sigaartje en een glas witte port



Foto van 18 september jongstleden tijdens mijn eerste performance als dichter in Alkmaar op het Clarissen Bolwrerk,  Open Monumentendag 2015,  't Kruythuysje...(Fotograaf onbekend....)



@ Foto Jeanine Hoedemaker, dichteres in hart en nieren....

No comments: