Monday, September 28, 2015

De Weijde Circkel

WEIJDE CIRCKEL
Radiohead(Morning Mr. Magpie)

https://youtu.be/K2ckygtjbAw



Voor wat of wie Al en Niets verlangt 
verkondig ik U des te meer:..... Er is 
geen Heere God  zo groot als Gij, er is 
geen Moederziel Alleen dan
overig JIJ....!

Bekommer U dus desalniettemin niet meer 
dan enkel echte Sorgen.... Die des morgens 
verscheenen en verdweenen als Vadertje Tijd 
voor de Son, die Sonne die als Hellenmaan
kwaailijk de Beenenwaagen nam....

Ik zeg het U nog enen keer: Hij die GIj 
aanschouwde ist nicht mehr! Het is een 
oude kromgebogen Tafel die zich Gelukzalig 
acht, een Rondetafel  en... 
Lacht om ieder een keer!

Hij is niet meer, 
HIJ IS NIET MEEER!!!

Maar met het Scharlakenrood nog op de kaken 
aanschouw IK den Vollen Maan Maagdelijk Rein..... 
Hoe teder zeer hartzeer verdween in opperste Schijn 
van Gloren?!

Aaaah.... Hij is herboren als een nieuwe MAAN! 
Maar welk een Volheid oogt hij ten Uwen Name? 
Is hij he of is zij she? Kweenie, je ne sais pas.... 
Maar wij noemen pas de naam bij het Altaer 
in het aangezicht des Heeren....

Moet Ik dan jullie geheim verstjieren om het Ware 
aan te zien? Een gebroken Belofte herboren in het Schone 
van een pasgeboren Kindelein???

De Naam dan maar, desalnietemin 
een Waardige Aardige Naam....

Een meisje, een jongen, een baby, 
Zeugeling voor mijn part??

Ach en O, wat dan? Verraden al voordat het Echo 
had in Baarmoederhalsch achterstevoren????
Nee toch zeker?

Maar dan: een Meisje?

Ik noem maar wat 
en zeg dit Geheim alvast 
woorden aan, een toets 
van zachte Veeren....


Wij noemen haar:...... 
Vul het maar alvast in, 
jeugdig paar, zeg het maar...

Vintage, of achterstevoren.... 

Laat de baby het maar niet horen.... 
Een Ekster zou het je nog kunnen ontnemen, 
stelen als de Raven!!!

@ Treble,  Pica Pica,  
ook namens 
Maggie Magpie 
alvast bedankt... 

Er is geen woord van heel, 
maar wat deert het, me dunkt?

Geeneen, 
geeneen.....


Elbert Gonggrijp,  Heiloo,  Olvendijk,  GGZ st. Willibrordus,  Overtoom 3,  maandag 28 september 2015,  22:41 uur   

De Havik zwaait de scepter, de Haen kraait van niets, maar Pica Pica hangt gemoedelijk rond.....

No comments: