Wednesday, October 07, 2015

Kort en bondig

 
 










Zeedistel Backwards and Forwards
Een poging tot een mislukte one-liner
 
 
In de schaduw schettert
mijn lief dat de Zeedistel
versterft terwijl niemend dat
ziet, terwijl er niets vererft,
geen haat verdeeld, hoe het zich
ook veredelt tot siergewas.

 
Jij weet immers zeker dat ik
niet zing als ruigte, maar
bleekblauw stierf voor jou -

 
ja, hier nu, hier voor jou - aan
het voeteneind der duinen.

 
Sonnet of geen sonnet, that's
the question....

 
Als ik zeedistel, dan zeedistelt
de zee, de barige golven waarin
ik aarzel tot ik mij verschemer...


Een stilaan overpeinzing,
maar zo fossiel als het
zilte water -



Elbert Gonggrijp,  Heiloo,  gesloten afdeling " Olvendijk ",  GGZ Willibrord,  woensdag 7 oktober 2015,  19:01 uur, na een plaspauze in Egmond aan zee,  strandpaviljoen " 't Zeepaardje ". 

No comments: