Tuesday, October 27, 2015

ONGEWIS AANGENAAM

ONGEWIS AANGENAAM
(Dagboekgedicht)


Het gaat mij niet om de stilte die ik met mij
meedraag, het gaat mij niet om de essentie 
van een vraag, niet om de bladspiegel
van de dag waaraan ik  mij grenzen 
mag of aan het geluk dat zich
eenvoudigweg aan mij manifesteert.

Het vliegt in tijd toch voorbij, hoe zeldzaam 
de Leeuwerik ook, hij komt eertijds terug en 
een gesprek duurt terloops nog steeds
zolang het duurt. 


Ik heb immer de merels lief die bekvechtend 
in de nacht geen vruchten vindt, maar rauw 
gedonderjaag om een des gewenste plek.

Ik evenaar dusdanig mijn geluk door met mijzelf 
geluk te zijn en dat zonder evenaren weer te evenaren,
gewoon omdat ik het doe.

Ik schrijf er even voorzichtig over als in een leeg 
dagboek dat zodanig zonodig ook wil rijmen.
Is dat dan met " d " of " dt "?

Wat ik er persoonlijk van vind
is niet aan de orde, maar
uiteindelijk genoteerd.


Ik ben gelukkig, cijfer: 7 -


Elbert Gonggrijp,  Olvendijk,  Heiloo,  dinsdag 27 oktober 2015



No comments: