Saturday, October 24, 2015

BLIND

BLIND

Op het eerste gezicht




Daar waar ogen enkelvoudig
faalden wist ik toch het
zuivere te bepalen.



Eristalis Tenax, blinde bij,
hommel onder de zweefvliegen
staat stil bij dit balanceren,
dit eeuwige voorzichtig

weifelen.


Ik ben niet blind noch bijster
een Bij. Ik heb een zuiver
geweten.



Flexibel voor mijn part,
want ik kan voort, voor of
achterdocht om vanuit
zweefstand wilstarrig
te interrumperen het
blikveld uit.


Dat ik onzuiver te boek sta
is aan jullie te verwijten
of niet.



Als liefde kom ik ten voeten
uit, een rattenstaart gelijk
waar zuurstof zich vermijdt.



O, benijd mij ook in dit|
soort troebel water en

maak mij geen verwijt
als jij mij indiceert
voor een immer
slechter wordend 
milieu.


Met nectar in het vooruitzicht
een achteraf bepalen.



Maar ik vlieg trefzeker
als God dat wil...


Deo Volente -




Elbert Gonggrijp,  Heiloo,  zaterdag 24 oktober 2015


No comments: