Monday, October 26, 2015

LAID ON EARTH

LAID ON EARTH
Muziek van Ane Brun naar muziek van Henri Purcell


Als ik mijzelf zou vergeven,
als ik mijzelf zou verliezen,
als ik ter aarde zou neigen,


red jij mij dan door mij
wakker te schudden, een
kus neer te vlijen op
mijn kus?


Moet ik mij dan onderwerpen
aan het danig onderwerp
van jouw liefde,


een slaaf te worden
van een hunkerend
houden van?


Of beoog ik dan de
liefde nog wel, het
spel verleerd van
het ware minnen?


Ik bemin je immer
als ik ervan op aan
kan dat jij hetzelfde
zou doen.


Met mijn wakkere
gedaante stevig op
Moeder Aarde


wakkergeschud
uit de dood
ontsproten.


Dat ik ook jou
wakker kus


als een roos
roepende
in deze
schijnbare
woestenij.


En zie:

Het licht daagt uit het oosten -


@ Gedicht:Elbert Gonggrijp,  Olvendijk,  Heiloo,  dinsdag 26 oktober,  0:48 uur
@ Foto: Elly Verrijt




No comments: