Monday, October 19, 2015

VERONICA

VERONICA
Je suis heureux, Madame...
Muziek Mozart Symphony No. 34 KV 338

Ik heb altijd de prijs van weleer, geen vergane ...
gloriedagen meer, hoezeer het weder diende.
Hagel en regenschermen tot aan de limiet

van het verboden gras bepaal ik het leven.

Alles kent zijn zegeningen, altijd is er een
altijd. Ik bloei blauw van overgave en ik
bloei te zijner tijd, ook al verdenk je van
absentie.

Ik ga op audiëntie en heb altijd prijs. Ik
speel mijn begaafdheid eeuwig en musiceer
mijn genoegen als was ik een anjelier, ik
tierelier mij jubelend de hoogte in.

Ik bekroon Gods vroom boek vol zilverwerk,
genees de armen van de rijken, verblindt
verliefden in een oogopslag met ware liefde.
Wat ik ook vermag, er is niets nieuws.

Onder de zon zij ik geheiligd mijn naam
heilig. Veronica, ere zij God geprezen. Laat
mij maar een armetierig bloempje lijken,
ik verhef het detail tot ware schoonheid.

Op de knieën gezeten -



Elbert Gonggrijp, Heiloo, maandag 19 oktober 2015

 

No comments: