Wednesday, October 07, 2015

Klaarhelder












KLAARHELDER
Voor C.L.
Ter nagedachtenis van M.Vasalis


Ik heb beschreven wat ik
wilde. Het is helder nu,

de tuin is er bijkans aan
bezweken, maar wacht de
montere merels en ik


voer ze 1 voor 1. Waarheen
dan hun lied, hun branie,

hun jong heldhaftig gezang?

Ik sta verstomd als ik het
wist, maar herinner mij hun
ware klanken.


Daar gaan ze dan, jongelingen
op 1 oor. Maar ik heb ze

door, de schavuiten..

Muren hebben hier geen oren.

Geen enkel oor heeft het door. ik
voer slechts hub baldadige akkoorden
met krenten weliswaar,

maar wie lust ervan hun noten
op hun zang? God zag dat het goed was,
maar fluisterde mee.

Do, re, mi, so, fa, Tirol?

Ik begon er toch ook mee? -


@ Elbert Gonggrijp,  Heiloo,  woensdagavond 7 oktober 2015
@ Foto Marc Slot

No comments: