Friday, October 30, 2015

PERSONALIA

Personalia


Nachtbraakgedicht no. 13




Het is een standpunt van
liefde, een weloverwogen
noemen van gevoel. Laat mij
dit aanraken en ik weet
wat jij daarmee bedoelt.



Mijn huis is een kamer
vol leegte, een onevengenaard
gevoel van samenzijn. Er
dient poezie uitgevonden, er
dient weer dat ene mooie
woord.



Ik loop ervan vol, maar
weet mijzelf geen richting.
Doos voor doos.



Ik moet mij hierin vinden.
Dat jouw woord mijn
woord en andersom.



Het is een standpunt van
leren liefhebben. Ik vroeg
mij nooit af waarom. Zie
mijn volle dozen.



Ik beleef het weloverwogen
leven, maar voel maar niet
waarom. Liefste, leer mij,
lees mij voor wat ik beoogde,
leer mij waarom ik voor jou
mijn liefde.



Maak van mijn liefde
een daarom.



Waartoe zou ik te moeten
wachten? -





Elbert Gonggrijp,  Olvendijk,
Heiloo,  slapeloze nacht, 
vrijdag 30 oktober 2015


No comments: