Thursday, October 15, 2015

WATERDRAGER NAAR ZEE


















Waterdrager naar Zee
(Bestemming onbekend)


Toen ik stenen beroerde
verroerde zich een
vin.


Hij, of zij...het is
om het even...

stroomde

" Backwards into the deep
blue see "...


Nee, ik was het,
nam woorden
mee, van
oever tot oever

tot ik een
kweldernaam
ontmoette.


" Ga je mee ", fluisterde
ze zacht, naar je
werkelijke bestemming,

jouw ongekende origine? "

Ik raapte de schelp op
en ketste haar,
kuste haar stuk

in de branding,
sensueel als satijn.

De onverwoestbare golven
werden wakkere meeuwen
in schatervlucht

terug.

Wuivend Helmgras,
Stekelige Zeedistel
tot sier.


Hier verblijf ik voor
eeuwig.


Maar wat moet ik
met het Helmkruid
aan te vangen
als er niet 1 Anjer
was als jij? 


Ik begeleidde jou
tot Riddernarcis

en sprak ineens
een taal
van
zoetzinnige

woorden.

Poëzie voor
mijn part.


Kuste de kust
en jouw zilte
lippen zacht
tot mijn oorsprong,
sussende liefde
in het zachte mos.


" Word wakker
liefste, word zacht, een
mens een meeuw,
een ogenblik
van ruisende stilte. "


En ik begreep mijzelf
de schelp ruisend
aan mijn
ontroerde oor -



@ Elbert Gonggrijp, donderdag 1 oktober 2015,  Olvendijk, Heiloo,  st. Willibrordus,  GGZ NHN,  na creatieve therapie en namen noemen

@ Foto Elbert Gonggrijp,  Tete a Tete Narcis,  maart 2014
Zeedistel
Foto Conny Lahnstein,  juni 2014


@ Foto Ilse Kalee-Gonggrijp,  augustus 2011
Witte Anjer

No comments: