Wednesday, October 28, 2015

DAGBOEK AVANT LA LETTRE

Dagboek avant la lettre

Een hedendaagse notitie


Niets behoeft nog enige uitleg. De wereld
opent haar poorten met een verstilde
glimlach. Ik glimlach net zo hard terug.


" Wat dan nog, liefste, nu ik zo gelukkig
van je word? "


Mijn pen blijft schrijven ook al is mijn
woord al hopeloos voorbarig als ik zo
mettertijd poëzie met jou bedrijf.


"  Hier ben je, mijn lief, hier in mijn hart,
ook als jij mij niet ziet... "


In de mist de goedertierenheid van een
grijze bejaarde natuur die mij schouderklopjes
geeft door enkel naar haar te blijven kijken.


" We hoeven niets te vrezen, want ik ken je. "

Zij koestert zichzelf in een meewarige essentie,
Zij is een wulpse vrouw, herfstig van aanblik,
stilleven voor al wat haar toegenegen is. 


"  Lief te hebben liefste, zolang het duurt. "

Schijnbaar gelukkig, maar wat zou het. Dit
is het wat ademt, dit is mijn hedendaagse
meditatie.


"  Wat gebeurt gebeurt, mijn lief. " 

Hier is het wat ik wilde, hier stamel ik
het, hier, omdat het zich zo wilde,
hier, omdat het -


"  Ik hou van je, dat is wat ik al die
tijd je wilde zeggen, maar mijn zinnen,
de taal en de tijd. "



@ gedicht Elbert Gonggrijp,  Herberg Jan/Olvendijk,  Heiloo,  woensdag 28 oktober 2015
@ bewerkte foto stilleven Noortje 53


No comments: