Monday, February 08, 2016

CLOSE ENCOUNTER

CLOSE ENCOUNTER

“ I’ve been in the wrong place,
but I’m in the right place now “
(Mathilde Santing)

Hoewel de lucht loodgrijs, de vlier ziekelijk
kaal, de pimpelmees aarzelend tot absent,
het gras verdord, de storm straf –

In mijn armen vastgehouden wil jouw
geluk niet stuk, raakt verdriet niet meer
aan de oorzaak van de ooit aanvankelijke
ellende. Je went er maar niet aan, zeg
je, dat je huilt nergens over.

Net zo blij zou ik en het is waar. Waarom
ooit aan jou te twijfelen nu ik jou , nu
alles zo ongelooflijk dichtbij –

Stilte is een maandag waarin ik waarlijk
besef dat ik besta, dat jij bestaat. De regen
klettert bijna aangenaam tegen het raam
en tikt de heuglijke tijd.

Het is iets terugvinden dat je nooit. Het
is een leven dat zich duidelijker dan ooit.
Als was het immer zo geweest, dit huis,
het dagelijks ritueel van liefde.

Als had het zich nimmer anders
voorgedaan dan dit zeker te
begrijpen –


Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  maandag 8 februari 2016


No comments: