Thursday, February 04, 2016

OOK ALS -

OOK ALS –
Voor mijn allerliefste


De zachte toetsen van een dag dat alles
kan en alles mag. Mocht je dit afdoende
beseffen dan kan zij voorlopig niet
stuk.

Op de fiets wordt een hallo voor iedereen
geluk. Een mooie wandeling om met jou
door het park de eerste bloei van belofte.

Jij zegt wij komen er samen wel uit als
ik zeg dat ik niet meer voel dat ik van je
hou.(Al weet ik dikwijls beter.)

Het licht heeft iets doorschijnends van
net niet regen en de Spreeuwen pesten
je onverdroten met vrolijke noten.

Ik kan kijken wat ik wil. Met mijn leven
is alles in orde als ik het maar voorzichtig
benader. Het blijft aanhangig de
gekozen interpretatie.

Schrijven is beschrijven hoe de stilstand
in mij vanuit de verstarring weer beweging
wordt. Buiten ontvouwt het zich allengs.

Zo van je te zullen houden, zo erin te
willen geloven.(Al weet ik het zeker dat
ik van je hou, maar dit terzijde.)


Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  donderdag 4 februari 2016



No comments: