Friday, February 19, 2016

PIONIER

PIONIER
Duindagboek 1
Fietstocht PWN duinen Egmond
Smartphone opname ter plaatse


Wat is liefde? De halsstarrige duinen omarmen mij
met een winters perspectief, verglijden in het licht

van onnoembare variabelen.

Is dit dan mijn moeder die ik zoek? De verankering
in een nieuw gewonnen domein?  Een stem die
antwoord geeft op elk ongekend terrein?


De zachtmoedige wolken worstelen zich omhoog in
een meedogenloos hemelsblauw en de duinen wuiven
als domme blondines in de wind.


Stekelige struiken vechten als ware concurrenten
hun krampachtige groei. Alles ligt vast zegt men,
maar voor hoelang?


De zon verblindt mijn zicht als ik terugga naar
mijn werkelijke herkomst. Een eenzame vogel
zingt ergens, maar uiterst beducht -



Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef, 
PWN gebied,  vrijdag 19 februari 2016




No comments: