Tuesday, February 14, 2017

HAPPY VALENTINE

HAPPY VALENTINE
Voor mijn liefste


Natuurlijk verras ik je, omdat jij van dit schrijven niets wist,
mijn glimlach daarin nog niet herkende. De warmte van de
dag straalt door de ramen en weet zich een vroegtijdige
belofte. Een gewilde lente, zacht als jouw handen.

Zoals jij, zoals jij je dingen vanzelfsprekend doet, zoals jij
ze voor mij doet. Zonder erbij na te hoeven denken. Zo ben
je mijn geschenk. Zoals jij je beweegt, zoals jij naast mij
beweegt, zoals jij naast mij zo argeloos slaapt.

En het is aan de Merel, de Koolmees en de Heggenmus
dat het lied weerklinkt, dat de natuur haar liefde zingt. Het
is aan de wereld die het weet, de smeltende sneeuw in de
zon en de malse streken van het kwajongensgras.

Zo onbegrijpelijk lig ook jij voor de hand. Als 1+ 1 twee
is. Als een Sneeuwklokje een maagdelijk nieuw begin. Dat
je vraagt of ik koffie wil en ik weer van mijn apropos –


Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  dinsdag 14 februari 2017
Foto selfie Conny Lahnstein










No comments: