Wednesday, February 08, 2017

SOEVEREIN



SOEVEREIN
KNNV Excursie Noorderstraat Bakkum
Uitgewerkte Smartphone opname


Een laatste stuiptrekking van winter trekt over het veld,
bedekt bos en duin ter plekke, ijle vlokken voortjagend
door de wind. Flinterdun vult het wit de pagina van dit
tijdelijke verhaal, onbekend met hoe het eindigt.

De paden kaal, de stammen fijn bepoederd tot het
weldra van zichzelf vallen zal. Een lichte toets van pure
stilte, een echoende ruimte van diepzinnig zwijgen,
maar de Mezen exploderend in hun uitzinnige roep.

In de dennen golft het van onophoudelijk gefluister.
Zij spreken elkaar in cadans. Mijn ontzag steekt scherp
af tegen zoveel dichterlijke vrijheid –


Elbert Gonggrijp,  PWN duinen Bakkum, 
Noorderstraat,  woensdag 8 februari 2017
Foto's Elbert Gonggrijp,  PWN duinen Bakkum



2 comments:

Unknown said...

je neemt me mee
de plekken waar ik dromend liep
herinner me

je schenkt woorden
ragfijne beelden

een web van eeuwigheid

Elbert Gonggrijp - dichter (1965) said...

Wat ontzettend mooi en lief dat ik die rol voor je mag betekenen.... Het duin en de natuur is voor mij inderdaad van een tijdloosheid waar te weinig respect voor bestaat. Als wij de pijlers onder de ecosystemen weg gaan zagen hebben wij er uiteindelijk onszelf mee. Maar tevens ontnemen wij onszelf een bron van stilte, rust en ontspanning, de kans om te mijmeren... Zoals ik dat doe....

Lieve groet vanuit het Egmondse,

Elbert